سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ساخت دستگاه یونولیت بر حرارتی 2019

آموزش ساخت دستگاه یونولیت بر  حرارتی 1398

 

این روزها با نزدیک شدن فصل جشن ها و نمایشگاه ها دستگاه پلمپ کیسه فریزر  در مدارس، بازار تزئین کلاس ها نیز به شدت داغ است. در این حین شاید شما هم پی بردید که داشتن یک دستگاه برش یونولیت می تواند کمک موثری برای ساخت ماکت ها و وسایل تزئینی شما باشد. خب، این که کاری ندارد! وسایل زیر را آماده نمایید و با ما همراه شوید تا خودتان دستگاه مخصوص برش را بسازید.

مواد مورد نیاز :


1-المنت بخاری برقی 1000(فنر نازک ولی مقاوم)
 
2- ترانس 220 به 24  ولت
 
3- مفتول فلزی ( سیم هر چه حالت ارتجاعی تر داشته باشد برای این وسیله مناسب تر است)
 
4- کلید
 
5- تخته 20در20 cm
 
6- پیچ 4 عدد
 
7- میخ 1 عدد
 
8- سیم برق حدود20 س
 
9- سیم برق به همراه دو شاخه

 


منظور از دستگاه برش حراتی دستگاهی است که توانایی برش مواد پلاستیکی مانند یونولیت را دارد . می توانید تصویری از این دستگاه را پایین ببینید.

توجه کنید که رنگ این سیم قرمز نیست و در اثر حرارت سرخ شده است. ابتدا وسایل گفته شده را طبق شکل های بالا سر جایشان بگذارید(زیر مکعب ترانس وجود دارد) سپس سیم هارا به شکل زیر به تراس وصل کنید . سیم ها قرمز و زرد سیم های خروجی هستند. بهتر است شما نیز از رنگ بدی زیر استفاده کنید تا کار برایتان راهتر باشد. سیم قرمز را طبق  شکل زیر دور میله ی فلزی بپیچید و سر لخت آن را به یک سر المنت وصل کنید. سیم زرد را به یک سر کلید وصل کنید.

به سر دیگر کلید یک سیم دیگر وصل کنید و آن را به پایین تخته ببرید و مانند شکل زیر آن را به سر دیگر المنت وصل کنید(می توانید مانند شکل زیر از میخ رسانا برق استفاده کنید) بهتر است مانند شکل زیر به پایین تخته ی چوبی پایه وصل کنید برای این کار می توانید از درب نوشابه استفاده کنید.

باید دقت کنید المنت صاف و راست باشد تا حسابی داغ شود.

حالا کار تمام است و شما می توانید یونولیت هایتان را با این دستگاه برش دهید.

ضمنا درصورتی که مایل نیستید سیم المنت زیاد سرخ شود ودر حدی که بتوانید یونولیت را برش بزنید فنر المنت را به صورت زیر در دستگاه تعبیه نمایید.وسیم خروجی از ترانس را به پایه سیم فلزی خمیده شده وصل نمایید.